piątek, 18 marca 2016

Frywolitka - Pisanka bogato zdobiona

Witajcie!

W tym roku święta zaskoczyły mnie na tyle że nie zdążyłam nagrać dla was żadnego filmiku z pisankami czy z innymi ozdobami świątecznymi. Zrobiłam dla was pisankę ale jest ona trochę spóźniona a filmik nadal jest w realizacji. Dziś przedstawię wam tylko wzór i zdjęcia, może ktoś zdoła za pomocą rysunku zrobić to jajko na święta.
Ja używam wydmuszek, ta której użyłam ma około 6 cm długości, a w obwodzie 14 cm, więc jest to mała wydmuszka. Jeśli wasze jajko w obwodzie będzie miało więcej niż 14 cm radzę do łuków dodać jedną parkę. Czyli zamiast 6 parek pikotka i 6 parek robimy 7 parek. Myślę że na większy rozmiar wydmuszki ubranko też będzie pasowało. Moje jajko jest pomalowane plakatówkami.

Co będziemy potrzebować do wykonania projektu to:

  • Nici firmy Aida, może być biała lub innego koloru, grubość 20.
  • Czółenka, do tego projektu potrzebujemy dwóch.
  • nożyczki
  • szydełko 1 mm
  • igła do chowania końcówek nici
  • wydmuszka jajka.
Wzór nie mogłam narysować w całości ze względu na formę trójwymiarową ale myślę że i taka jest czytelna.


zdjęcia pisanki








Tu widzimy drugą stronę pisanki i łączenie kordonkiem frywolitkowym.
To łączenie pozwoli nam ubranko dopasować do różnych rozmiarów pisanki.

  
Zrobiłam już 2 pisankę i razem z nią  zrobiłam zdjęcia każdego etapu. Myślę że może być to pomocne.
1 ETAP
1 , 2 I POCZĄTEK 3 ETAPU
1, 2, 3 ETAP 
 1, 2, 3 ETAP 
POCZĄTEK 4 ETAPU
 4 ETAP SKOŃCZONY
POCZĄTEK 5 ETAPU 
5 ETAP SKOŃCZONY
NAKŁADKA NA DRUGĄ STRONĘ JAJKA




Jest i filmik :-)


13 komentarzy:

  1. Super to ubranko ale czy je bede umiala zrobic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Projekt nie jest trudny, żałuje że nie mam jeszcze do niego filmiku bo zobaczenie robótki w akcji dużo daje. Przynajmniej tak jest w moim wypadku. Jeśli się pani odważy zrobić tę pisanke to życzę powodzenia :-)

      Usuń
  2. Super to ubranko ale czy je bede umiala zrobic ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, po prostu piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja sie odwazylam :D i jestem w trakcie suplania,nie jest to trudny wzorek :)
    Dziekuje i pozdrawiam Dana

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieki Agus za filmik teraz zrobie te cudowne ubranko zycze zdrowych i spokojnych Swiat Wielkanocnych

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzieki Agus za filmik teraz zrobie te cudowne ubranko zycze zdrowych i spokojnych Swiat Wielkanocnych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia, ja też życzę tobie zdrowych i wesołych Świąt Wielkanocnych i owocnej nauki frywolitki :-)

      Usuń
  7. Zapraszam :)
    http://damar5.blox.pl/2016/04/Swiateczne-zyczenia-i-frywolitkowe-jajo.html
    Skorzystalam tylko z wzoru,video tym razem nie bylo mi potrzebne:)
    Dziekuje i czekam na cos nowego :)
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczne jest to jajko które zrobiłaś, fajnie jest zobaczyć jak ten sam wzór wygląda zrobiony przez różne osoby. Pozdrawiam i życzę fajnego wieczoru.

      Usuń
  8. I u mnie też wpis z jajeczkami z Twojego wzoru

    http://cornelka2.blox.pl/2016/04/Frywolitkowe-jajka-na-bogato.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :-) Dzięki za podzielenie się zdjęciami, fajnie że skorzystałaś z mojego wzoru. Pozdrawiam.

      Usuń