niedziela, 9 listopada 2014

Frywolitka - gwiazdka na choinkę

Witam wszystkich!
Tym razem będziemy robić razem gwiazdkę na drzewko świąteczne. Nauczymy się również jak robić oczko na łuku. W tym celu będziemy potrzebować:
- dwie nitki, o grubości 10 nawinięte na czółenka (mogą być jednakowego koloru ale nie koniecznie)
- nożyczki
- szydełko
- koraliki
- klej typu ''superglu'' do  usztywnienia supełka przed odcięciem nitki.

Nawlekamy sobie na jedną nitkę 36 koraliczków i możemy zaczynać.
Najpierw robimy pierwsze oczko wewnętrzne które na rysunku zaznaczone jest dużą literą A.
Na nitce dookoła palców mamy przesunięte 7 koraliczków. Przy następnym oczku będziemy potrzebować już tylko 5 i tak będziemy kontynuować aż do ostatniego 6 oczka wewnętrznego gdzie użyjemy tylko 3 koraliczki.



Tak wygląda efekt końcowy, a oto rysunek.




Zaczynamy od oczka oznaczonego literą A, mamy podaną liczbę parek cyferkami a pikotki to kreseczki.
Jeszcze kilka zdjęć :-)




A na koniec filmik instruktażowy 


2 komentarze:

  1. Udało mi się ukończyć moją pierwszą małą frywolitkę na czółenkach :) Zrobiłam gwiazdkę z Twojego wzoru, zrobiłam za duże pikotki połączeniowe co spowodowało, że aby zamknąć kółko musiałam dorobić jeszcze dwa elementy "płatki", ale jest ok wyszła po prostu większa. Robiłam ze Snehurki, bo akurat taki miałam, ale nie polecam, robótka trochę wiotka, na pikotkach nitka się rozwarstwia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fantastycznie że udało się tobie zrobić gwiazdkę, a że jest trochę większa to nie szkodzi.Tak właśnie uczymy się robić frywolitkę poprzez obserwację jak się ona zachowuje. Czasem trzeba zrobić pikotki mniejsze a czasem trzeba improwizować :-) Gdybyś chciała zrobić coś innego czego nie ma na moim blogu to daj znać to nakręcę dla ciebie jakiś filmik. Trzymaj się i zaopatrz się w lepszą nitkę............ szkoda twojej pracy ;-)

      Usuń